Ta vien liekas, ka viens no cilvēces nepiepildītajiem sapņiem ir redzēt dzīvu dinozauru, lai pēc tam to varētu nogalināt. Kas gan varētu būt patīkamāk kā apskatīt lielizmēra pārauguši ķirzaku un raidīt pāris šāvienus tās virzienā? Tā kā mūsdienās dzīvu dinozauru atrast ir diezgan pagrūti, tad izklaides industrijai nereti nākas palīdzēt ar šīs vēlmes īstenošanu.
Informācija
* Turok Izdevējs:
Touchstone Studios
* Izstrādātājs:
Aspyr Studios
* Mājaslapa
Par laimi bezdarbībā nestāv arī spēļu industrija un uzcītīgie darboņi no Propaganda Games pēc pāris mēnešiem mums sola piedāvāt piedzīvojumu džungļos ar daudz dinozauriem un vēl vairāk ienaidniekiem. Viņu produktam Turok vajadzētu kļūt par katra dinozaurslepkavas sapņu piepildījumu.
Negaidītie pavērsieni.
Iepazīstieties – Džozefs Turoks, īsts mačo, bijušais komiksu iemītnieks, vairākkārtējs datorspēļu varonis. Tieši viņam par godu iznāks kārtējā spēle ar vārdu Turok nosaukumā un tieši viņš būs tas, kas nodarbosies ar dinozauru šaušanu Propaganda Games produktā. Turoks kā izrādās ir arī bijušais militārais darbinieks. Vārdu kombināciju bijušais militārais darbinieks par laimi var izmantot tikai īslaicīgi, jo jau pašā spēles sākumā Džozefs kļūs par jaunas vienības biedru, kuras uzdevums būs bijušā Turoka skolotāja Rolanda Keina neitralizēšana. Kā izrādās bijušais labais zēns Keins ir nedaudz nojūdzies un ir veicis pāris kara noziegumus. Sižets, kas sākumā nedaudz atgādina Francisa Kopolas filmā Apocalypse Now redzēto, diemžēl diezgan strauji sāk līdzināties ainām no King Kong. Spēles varoņi ar Turoku priekšgalā negaidīti nonāk uz salas, kuru apdzīvo ne tikai trakā Keina padotie, bet arī dinozauri un dažādi lielizmēra kukaiņi. Jautrība un izklaide pāris dienu garumā ir garantēta!
Starp dinozauriem un ienaidniekiem.
Tā vien izskatās, ka par Turok spēles galveno plusu varētu kļūt daudzu piemirstais mākslīgais intelekts. Mums spēles gaitā diezgan bieži nāksies cīnīties gan ar dažāda veida dinozauriem, gan cilvēkiem, kuri savā starpā nebūt nav pārāk draudzīgi. Plēsīgie dinozauri uzbruks visiem, kas trāpīsies viņu redzeslokā – no viņu žokļiem pasargāts nebūs ne Turoks ar saviem biedriem, ne viņa ienaidnieki. Nereti pat būšot izdevīgi ļaut dinozauriem izdarīt netīro darbu tavā vietā, kas gan var būt patīkamāk kā sēdēt krūmos un vērot, kamēr pāris kareivju cenšas nogalināt lielizmēra ķirzaku? Iespējams vēl interesantāk būtu apskatīties, kā izskatās dinozauru savstarpējās cīņas, kuras, ja mēs naivi varam ticēt izstrādātāju solījumiem, nesaturēs nekādus skriptus.
Dinozauri nebūs vienīgie noslēpumainās salas pamatiedzīvotāji. Salu apdzīvos arī dažādi palielāki kukaiņi un citi zvēriņi un katram no tiem būšot atšķirīga uzvedība un domāšana. Ja reiz spēles pasaule ir tik pārpildīta ar ļaundariem, tad būtu diezgan muļķīgi izmantot ierast skrien un šauj taktiku. Tādēļ spēlētājiem pārsvarā tiks dota iespēja savus asinsdarbus veikt klusā slepenībā. Šī mērķa īstenošanai tiks piedāvāti speciāli klusie ieroči, turklāt visai labi noderēs arī dabas dotās dāvanas – garā zāle, koki, akmeņi un citi izstrādātāju veiksmīgi novietotie objekti. Bez ierastā kluso slepkavību instrumenta naža Turoks varēs izmantot arī šaujamos ar paklusinātāju un pats galvenais loku. Šaušana ar loku nedaudz atšķirsies no automāta lietošanas – līdz galam atvilkta loka raidītā bulta būs daudz lietderīgāka, taču pārāk ilga mērķēšana ar atvilktu loku liks pat rūdītā lokšāvēja Turoka rokai trīcēt. Protams, lielizmēra dinozauru klusa nogalināšana būs diezgan pagrūta, pareizāk neiespējama, tāpēc dažreiz labāk būs vienkārši klusībā pavirzīties garām.
Džungļu šarms.
Lai gan pēc visiem pārējiem parametriem un spēles procesa elementiem Turok solās būt vienkārši kārtējais pirmās personas šūteris, kaut kas tomēr liek pievērst vismaz nelielu uzmanību. Spriežot pēc pieejamās vizuālās informācijas, mums tiks piedāvāti Far Cry un Crysis labākajās tradīcijās ieturēti džungļi, kas monotono nogalināšanas procesu varētu padarīt vismaz nedaudz patīkamāku. Diemžēl, zinot, ka Turok galvenās platformas ir PS3 un XBox360, rodas pamatotas bailes, ka spēles teritorija varētu drīzāk atgādināt tuneļveida džungļus, nekā Crytek piedāvātās lielizmēra tropu salas. Lai gan zaļa zāle, koki un svaigs gaiss jau paši par sevi ir patīkams faktors un īstā vide daudzkārtējām slepkavībām, tas tomēr negarantē plašas teritorijas un kustības brīvību.
Atliek vien cerēt, ka Propaganda Games līmeņu dizaineri nebūs kautrējušies vismaz nedaudz ietekmēties no kolēģiem Crytek un mums tiks piedāvāti džungļi, kuri pēc tādiem ne tikai izskatās, bet arī atbilst to formai. Pretējā gadījumā mūs sagaida gari tuneļi, kas viltīgi pārpildīti ar kokiem un aplipināti ar zāli.
Jāgaida rezultāts.
Kas attiecas uz grafisko noformējumu, tad par to Propaganda Games visdrīzāk nebūs jākaunas. Džungļi, lai gan nesasniedz nesen Crysis redzēto skaistuma pakāpi, izskatās pietiekami iespaidīgi. Arī pie spēles centrālo tēlu dinozauru modeļiem ir pietiekami piestrādāts, īsāk sakot – viss izskatās tā kā tam vajadzētu izskatīties spēlē, kurai jāiznāk uz nākamās paaudzes platformām.
Kad uzmanīgi ir izvērtēta visa pieejamā informācija par Turok, joprojām nav iespējams noteikt, cik lielā mērā tas būs vienkāršs standarta FPS. Gandrīz visi solītie spēles plusi ir jau kaut kur redzēti, turklāt neviens no izstrādātāju solījumiem neizklausās pārāk pārliecinoši. Lai cik tas neticami izklausītos, arī dinozauru slepkavošana negarantē jautrību un interesantu gameplay. Tādēļ Turok šobrīd joprojām paliek spēle mīkla, uz kuru atbildi mēs visdrīzāk uzzināsim tikai pavasarī, kad ir paredzēta spēles iznākšana uz personālajiem datoriem.
iznak shodien,es jau ladeju