Lai gan MMO spēles piedāvā potenciāli lielākas peļņas iespējas nekā aizvēsturiskā vienam spēlētājam paredzētā izklaide, lielās konkurences dēļ finansiāla veiksme nebūt nav garantēta katram jaunam projektam. Lai liktu lielajam daudzumam daudzspēlētāju žanra piekritēju nomainīt savu tik iemīļoto spēli pret jaunu, ir vajadzīga vismaz nedaudz oriģināla pieeja.
Informācija
* Izdevējs: Sony Online Entertainment
* Izstrādātājs:
SOE Seattle
* Mājaslapa
SOE Seattle izstrādātais MMO action projekts ar nosaukumu The Agency sola izcelties starp konkurentiem galvenokārt pateicoties diezgan savdabīgajai spēles videi. Tiem miljoniem datorspēļu cienītāju visā pasaulē, kam jau sen ir apnikušas bezgalīgās cīņas ar zobeniem un dažādu nešķīsteņu nobēršana ar lielu daudzumu peles klikšķu, The Anarchy iespējams varētu būt kā pastaiga svaigā gaisā.
No elfiem pie spiegiem
Lai gan SOE Seattle var lepoties ar klišejām pārbagātā, bet tomēr milzīgu popularitāti ieguvušā EverQuest izstrādāšanu, viņu jaunākais projekts būs pavisam kaut kas cits. Protams, tas joprojām būs internetā spēlējams lielizmēra bezgalīgs dažādu, bet nereti tomēr pārāk vienveidīgu kvestu pildīšanas maratons, bet šoreiz elfus, zobenus un mežus nomainīs slepenie aģenti, automātiskie ieroči un lielpilsētas. Tātad nāksies aizmirst par ienaidnieka ciršanu gabalos, tā vietā mēs būsim spiesti šaut, dzert Martini un izdarīt citas spiegiem raksturīgas darbības. Pēc izstrādātāju plāniem The Agency ir jākļūst par labākajās spiegu trilleru tradīcijās ieturētu daudzspēlētāju pirmās personas šūteri ar nelielu svaigu ideju piejaukumu.
Jau paša spēles sākumā būs jāpieņem smagā izvēle – kuru no divām organizācijām pārstāvēs mūsu varonis. Atliek tikai minēt, cik lielā mērā tas ietekmēs pašu spēles procesu, bet jāizvēlas būs starp pieklājīgo, uzvalkos tērpto spiegu organizāciju U.N.I.T.E. un algotņu pārstāvēto Paragon. Jebkurā gadījumā spēles gaitā nekur neizpaliks ņemšanās ar aģenta 007 cienīgu aprīkojumu, uzdevumu pildīšanas kopā ar aroda brāļiem un iespēja cīnīties pret citiem spēlētājiem.
Aģenta cienīgs ekipējums.
Diezgan būtiska atšķirība starp The Agency un citiem MMO žanra pārstāvjiem ir pieredzes punktu krāšanas iztrūkums. The Agency necentīsies izlikties par lomu spēli, liekot spēlētājiem nonākt nepārvaramā punktu krāšanas atkarībā, tā vietā tiks piedāvāta jauna un nedaudz atšķirīga atkarība – mantu un prasmju krāšanas atkarība. Atkarībā no tā cik daudz uzdevumu un cik veiksmīgi mēs būsim tos izpildījuši, spēles varonis iegūs pieeju dažādiem NPC, kuri prot pagatavot dažādus vairāk vai mazāk noderīgus rīkus. Pati pagatavošana notiks reālajā laikā, neatkarīgi no tā, cik daudz laika mēs pavadām spēlējot The Agency. Tādā veidā nedaudz tiks samazināta atšķirība starp brīvā laika tērētājiem un īpatņiem, kuru dzīve sastāv no nepārtrauktas MMO spēlēšanas. Patiesībā atšķirības gandrīz vispār nebūs jūtama, jo pirms došanās misijā mūsu aģentam būs jāizvēlas tikai divas prasmes, kuras varētu noderēt uzdevuma izpildē. Turklāt pat šī izvēle būs nedaudz ierobežota – visas prasmes būs sadalītas divās grupās un no katras mēs drīkstēsim izvēlēties tikai vienu.
Arī varoņa klases tradicionālajā RPG izpratnē The Agency nepiedāvās. Tā vietā pirms katra uzdevuma izpildes mums nāksies izvēlēties aģenta apģērbu, no kā arī būs atkarīgs kādus šaujamos un ekipējumu varēs ņemt līdzi misijā. Mūsu aģents varēs būt ieroču un brutāla spēka piekritējs vienā uzdevumā, bet nākamajā jau bez problēmām izmantot jaunākos tehnoloģijas sasniegumus, piemēram, sprāgstošu kaķīti.
Aģents aģenta draugs.
Lai izdotos attaisnot MMO nosaukumu, liels uzsvars tiks likts uz spēlētāju sadarbību uzdevumu izpildes laikā. Būs iespējams spēlēt arī pilnībā ignorējot pārējos aģentus, tomēr maz ticams, ka tādā veidā tiks iegūts optimālais rezultāts, turklāt visticamāk, ka ar citu spēlētāju palīdzību uzdevumu izpildīšana būs daudz vieglāka. Aģenti, kuri darbosies solo režīmā, pēc veiksmīgas misijas saņems mazāku atalgojumu, turklāt viņiem būs liegta biedra palīdzīgā roka un iespējamā izārstēšana cīņas laikā.
Pati uzdevumu pildīšana nereti nesastāvēs tikai no slepkavošanas. Pirms došanās misijā aģentam ir jāizvēlas ne tikai apbruņojums, bet arī alias, kuru nepieciešamības gadījumā var nākties izmantot. Līdzīgi kā algotā slepkavas sāgā Hitman, mums var rasties nepieciešamība iejukt pūlī. Lai vienmēr vērīgajiem ļaundariem neizdotos atklāt mūsu aģenta īsto identitāti, būs jāuzvedas atbilstoši izvēlētajam aizsegam un iespējams jāveic arī citas aizdomas mazinošas darbības.
Tiem, kuriem vienmēr labāk paticis konkurēt, nevis sadarboties, tiks piedāvāta iespēja apliecināt savu pārākumu pār citiem. Maz ticams, ka cīņu režīmi pret citiem spēlētājiem izcelsies ar īpašu oriģinalitāti, bet gan jau kādam arī tie spēs sagādāt prieka brīžus.
Atkal par stilu.
Par vienu no lielākajiem The Agency trumpjiem varētu kļūt multfilmu stilā ieturētais vizuālais noformējums. Kopā ar humora pilno pieeju spēles procesam un spiegu profesijai, šāds dizains varētu radīt ļoti patīkamu pirmo iespaidu par spēli. Un kā mēs zinām pirmais iespaids MMO žanrā ir ļoti svarīgs – tiklīdz rodas atkarība, no tās atbrīvoties ir diezgan grūti.
SOE Seattle nebūt nav iesācēji daudzspēlētāju žanra lauciņā. Viņu pieredze apvienojumā ar pašreiz pieejamo informāciju liek The Agency ierindot gaidāmo MMO spēļu sarakstā. Nebūsim pārsteigti, ja virtuālā aģentu pasaule iegūs vismaz tikpat lielu popularitāti kā mūžam dzīvais EverQuest.